Regulamin

REGULAMIN

KOŁOBRZESKIEJ LIGI FUTSALU 2016/2017

I. ZGŁOSZENIE DO ROZGRYWEK

1. Zgłoszenie do rozgrywek powinno zawierać:

- nazwę drużyny

- listę zawodników

- imię i nazwisko kapitana drużyny odpowiedzialnego za zespół

- dwa numery telefoniczne do kontaktu z zespołem (najlepiej do kapitana i zastępcy)

DRUŻYNA MOŻE PRZYSTĄPIĆ DO ROZGRYWEK PO WPŁACENIU WPISOWEGO W WYSOKOŚCI 700 ZŁ DO 10 GRUDZIEŃ 2016 R.

Drużyny, które nie dostarczą karty zgłoszeniowej i/lub nie uregulują opłaty wpisowej w wyznaczonym terminie nie zostaną dopuszczone do gry. Po wycofaniu się drużyny z rozgrywek opłata nie podlega zwrotowi

Opłatę wpisowego należy uregulować u Koordynatora Ligi Krzysztofa Barszczewskiego albo wpłacić na konto Kołobrzeskiego Stowarzyszenia Amatorskiej Piłki Nożnej

nr konta: PKO BANK POLSKI O/KOŁOBRZEG 87 1020 2821 0000 1802 0028 2376

Przed przystąpieniem do rozgrywek każda drużyna jest zobowiązana dostarczyć drogą elektroniczną albo oddać do rąk własnych Zarządowi KSAPN aktualną listę zawodników. Drużyna może liczyć maksymalnie 15 zawodników,

2. Do III kolejki można zmieniać zawodników na listach. Po rozegraniu trzech kolejek zawodnik reprezentuje tylko i wyłącznie jedną drużynę zgłoszoną do rozgrywek. Zakazuje się gry zawodnika w kilku zespołach.

3. Osoby uczestniczące w rozgrywkach wyrażają zgodę na udostępnienie danych osobowych na potrzeby organizacji rozgrywek KLF i strony internetowej www.ksapn.futbolowo.pl.

4. Zgłoszenie do rozgrywek jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania regulaminu i przepisów gry o czym świadczy podpis reprezentanta drużyny na oryginale regulaminu

II. ORGANIZACJA ROZGRYWEK

  1. W rozgrywkach KLF mogą grac zawodnicy po ukończeniu 18 lat. Warunkowo dopuszcza się do gry zawodników, którzy ukończyli 16 lat po dostarczeniu do organizatorów oświadczenia z podpisem rodziców.

2. Mecze rozgrywane będą w sali sportowej Szkoły Podstawowej Nr 6 w Radzikowie

3. Czas gry 2x18 minut z przerwą na zmianę stron oraz z dwiema przerwami 30 sekundowymi - przysługującej dla drużyny w każdej połowie (przerwa 30 sekundowa nie wzięta w pierwszej połowie przez drużynę nie sumuje się i w drugiej połowie drużyna ma możliwość wzięcia tylko jednej przerwy 30-sekundowej. Przerwę 30-sekundową można wziąć dopiero po zatrzymaniu gry przez sędziego). Ostatnia - minuta czas zatrzymywany (tzw. czas efektywny) w tym czasie drużyna nie może wziąć przerwy 30-sekundowej

4. W meczach występują drużyny 5 osobowe (4 w polu + bramkarz), zmiany systemem hokejowym w strefie zmian. Zmiany zawodników odbywają się w wyznaczonej strefie zmian. Zawodnik rezerwowy może wejść w pole gry po poprzednim zejściu gracza z pola. Nieprawidłowa zmiana zawodnika skutkuje rzutem pośrednim dla drużyny przeciwnej z miejsca gdzie znajdowała się piłka w momencie przerwania gry przez sędziego.

5. Ustala się minimalną ilość zawodników w jednym zespole, przy której można rozgrywać mecz na 3+1 (bramkarz). Brak wymaganej minimalnej ilość zawodników = walkower 3:0

6. W przypadku remisu w regulaminowym czasie gry, sędzia zarządza serię 3 rzutów karnych w celu wyłonienia zwycięzcy

6a Punktacja: 3 pkt – zwycięstwo, 1 pkt – remis, 2 pkt - zwycięstwo w rzutach karnych przy remisie w regulaminowym czasie gry, 0 pkt – przegrana, -1 pkt –walkower

7. Drużyna jest zobowiązana występować w czasie meczu w jednolitych strojach i z widocznymi numerami na koszulkach. Od trzeciej kolejki zawodnik bez numeru na koszulce nie zostanie dopuszczony do gry przez sędziego prowadzącego zawody.

8. Gra bez spalonych.

9. Obuwie miękkie - tenisówki lub tzw. "halówki" do gry w piłkę halową

10. Gra na auty wykopywane nogą z za linii bocznej(piłka stojąca) nie można z niego bezpośrednio zdobyć bramki. W przypadku kontaktu piłki z sufitem hali sportowej, grę wznawiamy rzutem pośrednim z linii autowej

11.Bramkarz wznawia grę ręką poza pole karne w dowolne miejsce ma boisku. Bramkarz może zdobyć bramkę, ale nie bezpośrednim wyrzutem ręką.

12. Rzut karny wykonywany będzie z odległości 6 m, przedłużony rzut karny ( strzał bezpośredni na bramkę) z 9 metrów, natomiast odległość muru przy rzutach wolnych, rzutach rożnych i wrzutach z autu ustala się na 3 m.

13. Obowiązuje bezwzględny zakaz atakowania przeciwnika barkiem oraz wślizgu nogami(w zasięgu gry zawodnika), każde takie przewinienie karane jest rzutem wolnym bezpośrednim, dodatkowo przy grze nierozważnej napomnieniem (żółta kartka), w szczególnych przypadkach wykluczeniem z gry(czerwona kartka).

14. W przypadku 8 fauli w meczu każdy następny faul skutkuje przedłużonym rzutem karnym z 9 metrów(strzał bezpośredni na bramkę)

15. Czas na wznowienie gry 5 sekund (każde wznowienie gry). Przy rozpoczęciu, wznowieniu gry ze środka boiska nie można zdobyć bezpośrednio bramki.

16. Maksymalny czas oczekiwania na podjęcie gotowości do gry wynosi 90 sekund, po upływie tego czasu zostaje odgwizdany walkower z korzyścią dla drużyny przeciwnej wynikiem 3:0

17. W przypadku 2 kolejnych walkowerów drużyna automatycznie zostaje wykluczona z rozgrywek. W przypadku, gdy drużyna zostanie wycofana z rozgrywek spotkania z jej udziałem zostaną potraktowane jako nie odbyte. Natomiast, gdy wycofana drużyna rozegrała 50% + 1 spotkanie z objętych obowiązującym terminarzem rozgrywek to wówczas wyniki rozegranych przez nią spotkań zostaną uznane jako odbyte, natomiast w pozostałych do rozegrania spotkaniach, zostaną przyznane drużynom przeciwnym walkowery w stosunku 3:0

18. W porozumieniu dwóch drużyn mecz można przełożyć. O takim fakcie kapitanowie drużyn powiadamiają Zarząd Stowarzyszenia z wyprzedzeniem 7 dni.

19. Nieobecność drużyny na meczu w wyjątkowych przypadkach należy zgłaszać do Prezesa Zarządu do niedzieli na tydzień przed daną kolejką

20. W przypadku nieobecności na meczu bez wcześniejszego powiadomienia wyżej wymienionym terminie, drużyna będzie ponosić koszty organizacji meczu
w wysokości 100 zł. Za każde oddanie meczu walkowerem drużyna pod rygorem wycofania z rozgrywek musi wpłacić karę w wysokości 100 złotych do Zarządu Stowarzyszenia przed następnym meczem. Nieuregulowanie należności będzie się wiązało z brakiem możliwości przystąpienia drużyny do meczu w następnej kolejce.

Jeżeli spotkanie nie odbędzie się lub zostanie przerwane przez sędziego przed upływem regulaminowego czasu gry i niedokończone z jakichkolwiek przyczyn niezależnych od organizatora, obu zespołów, ich zawodników oraz kibiców wówczas to spotkanie należy dokończyć (gdy zostało już rozpoczęte) lub rozegrać od początku (gdy nie zostało rozpoczęte) w najbliższym możliwym terminie.

21. W rozgrywkach obowiązują kary indywidualne w postaci upomnień (żółta kartka – 2 minuty) oraz wykluczeń (czerwona kartka – 5 minut). Ocena przewinienia zależna jest tylko i wyłącznie od decyzji sędziego.

a) Żółta kartka:

Za otrzymanie żółtej kartki zawodnik musi opuścić boisko na 2 minuty, ale nie dłużej niż do zdobycia bramki przez przeciwnika. Zawodnik karę wykluczenia odbywa stojąc poza boiskiem na linii środkowej po przeciwnej stronie ławek rezerwowych. Za drugą żółtą kartkę w konsekwencji czerwona kartka zawodnik opuszcza boisko bez prawa powrotu do gry, a drużyna gra w osłabieniu przez 5 minut. Po upływie tego czasu w miejsce wykluczonego zawodnika wchodzi zawodnik rezerwowy. Po otrzymaniu żółtej kartki przez bramkarza boisko może opuścić inny zawodnik aktualnie przebywający na placu gry (wyznaczony przez kapitana drużyny). Po otrzymaniu drugiej żółtej kartki bramkarz opuszcza boisko do końca meczu.

Zawodnik może zostać ukarany żółtą kartką za:

  • Rozmyślne zagranie ręką
  • Popychanie zawodnika drużyny przeciwnej
  • Przetrzymywanie zawodnika drużyny przeciwnej
  • Rozmyślne wykonywanie wznowień w sposób nieprawidłowy
  • Krytykowanie orzeczeń sędziego
  • Symulowanie kontuzji, faulu
  • Celowe niezachowanie odległości od piłki przy wznowieniach – 3 metry
  • Zachowanie prowokacyjne
  • Podstawianie nogi, podcięcie
  • Używanie słów wulgarnych (najpierw upomnienie słowne przez sędziego a ponowne wykroczenie skutkuje ukaraniem żółtą kartką)
  • Przeklinanie, wulgaryzmy
  • Zawodnik rezerwowy zachowujący się niesportowo zostaje napomniany żółtą kartką
  • Inne niesportowe zachowanie

b) Czerwona kartka

Zawodnik może zostać ukarany czerwoną kartką i wykluczony z udziału w meczu za:

- umyślne kopnięcie, uderzenie lub usiłowanie uderzenia przeciwnika,

- zaatakowanie w sposób gwałtowny lub brutalny

- użycie słów obelżywych lub wulgarnych w stosunku do sędziów lub zawodników, organizatorów

- wyrażenie gestem lub słowem niezadowolenia z decyzji sędziego,

- popełnienie innego wykroczenia, które sędzia uzna za wybitnie niesportowe zachowanie. Do interpretacji zachowania uprawniony jest wyłącznie sędzia.

Ważne! Zawodnik, który otrzymał czerwona kartkę automatycznie odsunięty zostaje od gry w następnej kolejce. W szczególnych przypadkach sędziowie i organizatorzy KALF mogą odsunąć zawodnika na więcej niż jedno spotkanie, aż do dyskwalifikacji do końca sezonu. W szczególności dotyczy to zachowań agresywnych i wulgarnych w stosunku do sędziego lub zawodników

Za udział w meczu nieuprawnionego zawodnika (niezgłoszonego, pauzującego za kartki, odbywającego karę dyskwalifikacji, występującego pod innym nazwiskiem itp.) drużyna zostaje ukarana walkowerem (minusowym punktem) i karą pieniężną w wysokości 100 zł płatną w ciągu 7 dni od weryfikacji meczu. Przed następnym meczem należy okazać przedstawicielowi zarządu dowód wpłaty. Ponadto sam zawodnik może zostać dodatkowo odsunięty od gry w następnych 1 - 3 meczach w zależności od popełnionego wykroczenia. Natomiast w przypadku gry zawodnika zdyskwalifikowanego drużyna zostanie usunięta z rozgrywek bez otrzymania zwrotu

W przypadku świadomego i ewidentnego oszustwa zastrzega się prawo do dodatkowego ukarania drużyny w postaci: finansowej, odjęcia punktów, degradacji lub wykluczeniem z rozgrywek KLF.

Wykluczenia:
- druga żółta kartka w konsekwencji czerwona kartka - 2 mecze pauzy lub wykup za 50 zł
- czwarta żółta kartka - 2 mecze pauzy lub wykup za 100 zł

- otrzymanie czerwonej kartki w wyniku faulu taktycznego skutkuje odsunięciem od gry w jednym meczu lub wpłata wykupu 50 zł - otrzymanie czerwonej kartki w wyniku brutalnego faulu lub wybitnie niesportowego zachowania skutkuje odsunięciem od gry w trzech meczach lub wpłata wykupu 100 zł

Opłata za wykup żółtych kartek musi wpłynąć na konto KLF przed meczem w którym ma wystąpić ukarany zawodnik.

22. Do sędziego zawodów zwraca się tylko i wyłącznie kapitan zespołu z widoczną opaską na ramieniu, w czasie przerwy w grze i w sposób taktowny.

23. Zawody należy zweryfikować jako walkower 3:0 na niekorzyść:
- drużyny, która z własnej winy nie staje do zawodów lub spóźni się więcej niż 90 sekund;
- drużyny, która nie zgodzi się na prowadzenie zawodów przez sędziego wyznaczonego zgodnie z przepisami;
- drużyny, w której brał udział zawodnik nieuprawniony do gry albo potwierdzony lub uprawniony na podstawie przedłożonych przez klub niewiarygodnych dokumentów;
- drużyny, która przed zakończeniem zawodów opuści boisko do gry, lub w której liczba zawodników będzie mniejsza niż 3;
- drużyny, której zawodnik, opiekun lub trener, w czasie zawodów czynnie znieważył któregokolwiek z sędziów prowadzących zawody, które z tego powodu zostały przerwane;
- drużyny, której kibic przed lub w czasie trwania zawodów czynnie znieważył któregokolwiek z sędziów prowadzących zawody, a zawody z tego powodu zostały przerwane;
- drużyny, której kibice wtargnęli na pole gry i z tego powodu zawody zostały zakończone przez sędziego przed upływem ustalonego czasu gry;
- drużyny, której kibice, swoim zachowaniem, spowodowali przerwanie i zakończenie meczu przez sędziego przed upływem ustalonego czasu gry;
- drużyny, której zawodnik wykluczony z gry przez sędziego nie opuścił boiska w ciągu 2 minut,
- drużyny, która nie dostarczy sędziemu protokołu meczowego, zawierającego skład zawodników,

W przypadku naruszenia przepisów przez obie drużyny zostaną one ukarane obustronnym walkowerem.

24. Do rozmowy z arbitrem upoważniony jest jedynie kapitan, w sposób kulturalny i zwięzły Za zespół oraz osoby towarzyszące (kibiców) odpowiada kapitan zespołu.

25. Sędzia meczu prowadzący dane spotkanie jest pod szczególną ochroną. Wszelkie przejawy agresji, wulgarnego zachowania, gróźb zawodników oraz kibiców powodują natychmiastową dyskwalifikację poszczególnych zawodników lub zespołu bez prawa odwołania do organizatorów oraz bez prawa do zwrotu wpisowego.

26. Na terenie obiektu sportowego obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu, palenie tytoniu (oprócz miejsc do tego przeznaczonych), korzystania z używek. Osoby bądź drużyny nie stosujące się do tych przepisów zostaną usunięte z rozgrywek

27. Po zakończeniu meczu kapitan drużyny jest odpowiedzialny za sprawdzenie i ewentualną weryfikację wyniku, który podał sędzia. Sędzia ma głos decydujący. Ewentualne reklamacje wyniku po akceptacji przez sędziego nie będą rozpatrywane i zmieniane.

28. O kolejności w tabeli w rozgrywkach ligowych decyduje:

- po pierwsze większa ilość zdobytych punktów (wygrana 3pkt., remis 1pkt., przegrana 0pkt., walkower „-1” pkt. - niestawienie się na mecz)

- po drugie wynik bezpośredniego pojedynku między drużynami (w przypadku trzech lub więcej drużyn "mała tabela" uwzględniająca wyniki bezpośrednich pojedynków- zdobyte punkty, różnica bramek, zdobyte bramki zespołów zainteresowanych),

- po trzecie korzystniejsza różnica bramek we wszystkich meczach,

- po czwarte większa ilość zdobytych goli,

- po piąte losowanie.

29. Zwycięskie drużyny otrzymają puchary Stowarzyszenia. Ponadto mogą być przyznane nagrody w innych kategoriach np. dla najlepszego bramkarza.

III. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Za nieprzestrzeganie regulaminu i przepisów gry grozi kara dyskwalifikacji z rozgrywek lub walkower. Karę orzeka organizator KSAPN.

2. Organizator KSAPN nie ponosi też odpowiedzialności prawnej za udział w rozgrywkach osób chorych i wynikające z tego powodu wypadki, oraz za skutki wypadków przed, po i w czasie gry (każda drużyna jest odpowiedzialna za własne ubezpieczenie).

3. Zabrania się grania zawodnikom w okularach, łańcuszkach, zegarkach itp. . W przypadku jakiegokolwiek nieszczęśliwego wypadku, który spowodował utratę zdrowia własnego oraz u osób drugich odpowiedzialność prawna spada na w/w osoby.

4. Organizatorzy KLF nie mają obowiązku weryfikowania stanu zdrowia zawodnika, dlatego każdy z nich bierze udział w zawodach na własną odpowiedzialność .

5. Zawodnicy biorący udział w zawodach powinni posiadać ze sobą dokument potwierdzający ich tożsamość.

6. Na wniosek drużyny przeciwnej sędzia, przed meczem i w trakcie przerwy ma obowiązek sprawdzenia tożsamości osób znajdujących się na boisku. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, organizator KSAPN ma prawo nałożenia kary określonej w punkcie III paragraf 1.

7. Organizator KSAPN nie odpowiada za rzeczy pozostawione lub zagubione przez zawodników na terenie obiektu sportowego, na którym przeprowadzane są rozgrywki Kołobrzeskiej Amatorskiej Ligi Piłki Nożnej.

8. Organizator KSAPN zastrzega, że w sytuacji ekstremalnej ma prawo do własnej interpretacji zaistniałego zdarzenia, włącznie ze zmianą regulaminu (za „sytuację ekstremalną” uważa się sytuację sporną, której regulamin nie uwzględnił).

9. Do interpretacji powyższego regulaminu uprawniony jest jedynie organizator KSAPN.

10. Protesty można składać w Zarządzie Stowarzyszenia w ciągu 48 godzin od dnia w którym rozegrano mecz. Protesty należy składać wyłącznie w formie pisemnej. Zarząd Stowarzyszenia w ciągu 14 dni podejmuje decyzję i przekazuje zainteresowanej drużynie pisemną odpowiedź. Protesty zgłoszone po terminie nie będą rozpatrywane

11. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy gry w piłkę nożną PZPN.

12. O wszelkich zmianach dotyczących rozgrywek decyduje Zarząd KSAPN

Zarząd Kołobrzeskiego Stowarzyszenia Amatorskiej Piłki Nożnej

………………………………………………...

(czytelny podpis kapitanów drużyn)

do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości